Odzież reklamowa – role w marketingu

Odzież reklamowa
Odzież reklamowa

Obecnie marketing to bardzo ważny aspekt funkcjonowania każdej firmy i instytucji. Dzieje się tak dlatego, że we wszystkich praktycznie branżach panuje dziś bardzo silna konkurencja. Ponieważ jednak na rynku mamy duże natężenie działań reklamowych różnych rodzajów, wielu klientów jest tymi reklamami, mówiąc kolokwialnie, nieco „znudzonych”. To z kolei powoduje, że reklamodawcy muszą szukać innowacyjnych form marketingu. Jedną z najlepszych wykorzystanie w marketingu gadżetów reklamowych, których specjalne właściwości wspomagają przykuwanie uwagi potencjalnych klientów.

Wielość ról gadżetów reklamowych w marketingu powoduje konieczność posłużenia się konkretnym przykładem. Niech będzie nim odzież reklamowa. Dlaczego? Bo jej poszczególne elementy (bluzy, spodnie, kurtki, czapki) są doskonałymi narzędziami marketingowymi, ponieważ charakteryzuje je praktyczne zastosowanie w sytuacjach życia codziennego praktycznie wszystkich z nas.

W marketingu owe gadżety mają, jak wspomniano, kilka zadań. Po pierwsze jest to przyciągnięcie uwagi ludzi do reklamodawcy, który wykorzystuje te gadżety – starając się w ten sposób przedstawić swoją ofertę szerokiemu gronu klientów. Jeśli to się uda, marketing jest zakończony wymiernym sukcesem. Odzież reklamowa jest tu pomocna ponieważ może stanowić rodzaj upominku dla klienta. Jest to druga z ról. Upominki mogą być wręczane w różnych ruchliwych miejscach, jak skrzyżowania, przystanki czy centra handlowe, ale można je także wręczać w siedzibie firmy. Jest to w takiej sytuacji zachęta do kupienia produktu lub usługi. Dystrybucja jest tym skuteczniejsza jeśli miejscem rozdawania gadżetów jest np. sklep lub inny punkt handlowy. Wówczas właśnie tam jest najwięcej ludzi, dlatego też możliwość wręczenia im upominku jest również największa.

Odzież reklamowa pełni także rolę „nagrody” za skorzystanie z oferty danej firmy. Jest to trzecia rola i jest ona naprawdę skutecznym sposobem na pozyskanie klienta. Jest ona od lat stosowana w marketingu – jeżeli klient zdecyduje się na konkretny produkt lub usługę, dostaje ów gadżet jako podarunek. Ale to nadal nie koniec. Rola omawianych gadżetów jest, jak się okazuje, jeszcze szersza w reklamie. Mogą one być wykorzystywane do reklam w środkach masowego przekazu, jako element dekoracji, upiększenia krajobrazu, urealnienia scenerii, itp. Ta strategia jest stosowana głównie w czasopismach, rzadziej w telewizji. Wszystko jednak zależy od celów danego reklamodawcy.

Jedno przemyślenie nt. „Odzież reklamowa – role w marketingu”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *