
Planując kampanię promocyjną, warto uwzględnić w niej zastosowanie różnego rodzaju reklamowych upominków. Jest to niezwykle rozbudowana kategoria produktów, do której zalicza się między innymi kubki, breloki, długopisy, koszulki czy notesy. Jako że są to wyroby niedrogie, na ich zakup pozwolić mogą sobie nawet te firmy, których budżet jest mocno ograniczony. Tego typu gadżety znajdują zastosowanie w przypadku każdej branży. To przedmioty niezwykle użyteczne, z których każdego dnia korzysta się zarówno w biurze, jak i w domu. Kluczowym ich elementem jest znajdujący się na ich powierzchni nadruk, który wykonany może być z zastosowaniem rozmaitych technik. Jedną z nich jest metoda UV. Na czym ona polega?Jak tworzone są takie gadżety firmowe? Wspomnianą technologię porównać można do tych, która wykorzystywana jest w klasycznych drukach atramentowych. W obu przypadkach na zadrukowywane podłoże aplikowane są mikro krople tuszu, które tworzą określony, wskazany przez klienta wzór. W przypadku nadruku UV całość procesu opiera się o aplikację cienkiego polimeru, który wystawiany jest na działanie promieniowania UV. Odpowiedzialne są za to znajdujące się przy głowicach drukujących lampy LED. Wykorzystanie światła ultrafioletowego pozwala na utwardzenie nadruku, tworząc cienką warstwę trwałego, barwnego plastiku.
Tego typu gadżety firmowe mają całe mnóstwo zalet. Zalicza się do nich między innymi wysoką trwałość nadruku. Wykonane w ten sposób projekty cechują się dużą odpornością na ścieranie, zarysowania oraz szkodliwe działanie warunków atmosferycznych. Sprawia to, że naniesione grafiki utrzymają się na wybranym gadżecie przez długi czas. Plusem nadruku UV jest także możliwość oddania wiernej palety kolorystycznej. Jako pierwszą warstwę nałożyć można tu biały tusz, co pozwala na umieszczenie na podłożu nadruku o dowolnym kolorze i przezroczystości, z jednoczesnym zachowaniu naturalnych kolorów grafiki.
Takie gadżety firmowe tworzy się niezwykle szybko. Naniesiony nadruk nie wymaga bowiem czasu na wyschnięcie. Nie ma tu także konieczności stosowania dodatkowego procesu suszenia. Sprawia to, że wykonane produkty są od razu gotowe do wysyłki.